close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טחורים- מהם ואיך מטפלים

מערכת שורשיז שבט, תשפג08/02/2023

טחורים הם ורידים נפוחים או דלקתיים באיזור הישבן ובפי הטבעת. הם עלולים לגרום לכאב, גירוד, דימום או גוש.

תגיות:
צילום: freepik
טחורים הם ורידים נפוחים בתוך ומסביב לפי הטבעת.
טחורים הם ורידים נפוחים בתוך ומסביב לפי הטבעת. הם יכולים להיגרם על ידי מאמץ במהלך יציאות, הריון או מצבים אחרים המגבירים את הלחץ בבטן. הם עשויים גם להיגרם מהזדקנות או היסטוריה משפחתית של טחורים.
התסמין הנפוץ ביותר הוא דם אדום בוהק המכסה את הצואה, מה שנקרא טחורים מדממים. תסמינים אחרים כוללים גירוד, צריבה וכאב במהלך יציאות.

על מה הטחורים משפיעים?
טחורים הם מצב רפואי המשפיע על אזור פי הטבעת והפי הטבעת. הם מצב דלקתי של הוורידים באזורים אלה. טחורים יכולים להיות
צילום: freepik
מסווגים כפנימיים או חיצוניים. טחורים פנימיים ממוקמים בפי הטבעת התחתונה, בעוד שטחורים חיצוניים מתרחשים ממש מתחת לעור סביב פי הטבעת או בפי הטבעת התחתונה.

טחורים פנימיים בדרך כלל אינם זקוקים לשום טיפול, אך הם עשויים לדרוש ניתוח אם הם גורמים לכאב או לדימום כבד. ניתן לטפל בטחורים חיצוניים באמצעות תרופות, טיפול בחום וניתוח כדי לכווץ אותם בחזרה לגודלם הרגיל.

טחורים הם ורידים נפוחים בפי הטבעת ובפי הטבעת. הם יכולים להיגרם על ידי מאמץ במהלך יציאות, הריון, השמנת יתר או היסטוריה משפחתית של טחורים. המצב שכיח מאוד, במיוחד בקרב אנשים הסובלים מעצירות או שעברו הריון.

התסמינים של טחורים כוללים כאב, גירוד ודימום. תסמינים אחרים עשויים לכלול גוש אנאלי, הפרשת ריר מהפי הטבעת וקושי לרוקן את המעיים. טחורים יכולים להיות פנימיים או חיצוניים ועלולים לבלוט מחוץ לפי הטבעת.

כל הגורמים הבאים הם גורמים לטחורים:
א) עצירות
ב) ישיבה ממושכת
ג) הריון
ד) שלשול
ה) הרמה כבדה

כל האמור לעיל הם גורמים לטחורים.

ניתן לטפל בטחורים במגוון טיפולים, לרבות: קולונוסקופיה, ניתוח וכריתת טחורים.
טחורים הם ורידים נפוחים או דלקתיים בפי הטבעת ובפי הטבעת. הם עלולים לגרום לכאב, גירוד, דימום או גוש.
טחורים נגרמים על ידי לחץ מוגבר בוורידים של פי הטבעת ופי הטבעת. לחץ זה יכול לנבוע מעצירות (אי תנועה קבועה של המעיים), הריון, שיעול כרוני, הרמה כבדה, השמנת יתר וישיבה ממושכת בשירותים.

תסמינים:
נפיחות כואבת באזור פי הטבעת
עִקצוּץ
דימום מפי הטבעת
גוש על מחוץ לפי הטבעת

טחורים הם מצב בו הוורידים סביב פי הטבעת או פי הטבעת התחתונה הופכים נפוחים, דלקתיים ולעיתים כואבים. טחורים יכולים להיות בתוך או מחוץ לתעלה האנאלית.

התסמין השכיח ביותר של טחורים הוא דם אדום בוהק המכסה צואה, על נייר טואלט או בקערת האסלה. תסמינים נוספים כוללים גירוד סביב פי הטבעת, כאב בזמן מתן צואה או במהלך יציאות, נפיחות בפי הטבעת ומסביב הגורמת לאי נוחות בישיבה, והרגשה שאתה צריך ללכת לשירותים למרות ששום דבר לא יוצא החוצה.

למידע נוסף היכנסו לאתר https://www.tchorim.co.il

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה